Skip navigation
9

Beställningsinformation

Beställning

Som kund har du flera alternativ att göra din beställning. Vår kundsupport tar emot och behandlar beställningar, måndag till fredag mellan 08:00-16:30.

Tel: +46 (0)18 18 22 00
Fax: +46 (0)18 18 22 18
Mail: [email protected]

Orderformulär för mailbeställning

Orderformulär - Svenska

Orderformulär - Finska

Beställning av Custom Made-produkter

Vissa av våra produkter går att skräddarsy efter patientens behov. Använd det formulär för den produkten du vill måttanpassa och skicka tillbaka den till Össur.

Formulär för beställning av Custom Made-produkter

Unloader One och CTi Custom Made

Atlantic Softbrace - Svenska

Atlantic Softbrace - Finska

Custom Made Seal In Order Form

Cascade DAFO

Vi bygger om Össur Webshop fr.o.m. 31 aug 2018.

Össur Webshop

Nu siktar vi in oss på en ny webplattform. För att fortsatt kunna erbjuda dig som kund förstklassig service och snabba leveranser, har vi beslutat oss för att stänga ner Össur Webshop tills dess att vi provkört det nya systemet.

Vi ber er att, från och med den 1 september 2018, kontakta Össur Nordics Kundsupport direkt vid beställning via telefon 018-18 22 00 kl. 08.00-16.30 och mail [email protected].

Fram till och med den 31 augusti loggar du in på webshopen som vanligt, genom att klicka här.

För komplett information om våra produkter, ladda ner Össurs digitala ortoskatalog Össur Ortoskatalog OA & Injury Solutions 2018/2019 eller kontakta Kundsupport för beställning av en tryckt katalog. Katalogen skickas utan kostnad.

EDI-Fakturering

Vill du som kund hos Össur använda dig av E-fakturering. E-faktura eller EDI-fakturering innebär att du slipper den manuella hanteringen av fakturering då fakturan skickas elektroniskt.

  • Automatisk fakturamatchning
  • Snabbare fakturahantering
  • Ökad statistik och uppfäljning
  • Mer underlag för upphandling
  • Frigjord tid för andra uppgifter
  • Miljövänligt

Fyll i nedanstående dokument och skicka det via mail direkt från datorn eller ladda ned dokumentet, skriv ut och skicka per fax eller till vår box-adress.

Ansökan om EDI-fakturering

 

Returinformation

För att kunna returnera en vara behöver du ha ett RA-nummer. RA-numret får du av Össur Nordics Kundsupport som du når via mail [email protected] eller telefon +46 (0)18 18 22 18. RA-numret skall vid returen tydligt skrivas utanpå godset.

För bästa och snabbaste service vill vi att du, innan kontakten, har följande uppgifter framtagna:

a. Kundnamn/Kundnummer
b. Artikelnummer
c. Ev. LOT eller Serienummer
d. Fakturanummer
e. Anledning till retur

För returanledning på grund av felleverans, prover, reparation inom garanti, reklmamation inom garanti står Össur Nordic för kostnaden. Övriga upphämtningar debiteras med SEK 95/ EURO 30 / DKK 250 /NOK 350 och då sköter Össur Nordic all administration.

Varor krediteras enligt följande (förutsatt att varan är i säljbart skick):

1. Äldre än 30 dagar från fakturans förfallodag, faktureras en administrations- och hanteringsavgift på 20 % av faktureringsvärdet.
2. Äldre än 90 dagar från fakturans förfallodag återtages ej.
3. Custom Made-produkter återtages ej.

Om ni vill sköta returerna själva, gäller nya rutiner. Kontakta Kundsupport på tel +46 (0)18 18 22 00 för mer information alternativt ladda ner "Instruktioner vid retur till Össur" nedan.

FI_Palautus Össurille

SE_Instruktioner vid retur till Össur

Reklamationer

Kontakta Össur Nordics kundsupport, så hjälper vi dig att hantera ditt ärende korrekt.

  1. Packa produkten och väg paketet.
  2. Kontakta kundsupport på +46 18 18 22 00 eller [email protected] för att beställa en kostnadsfri upphämtning av paketet.
  3. Össur Nordics gör en utvärdering av reklamationsärendet.

REPARATION

Kontakta Össur Nordics kundsupport, så vägleder de dig vidare.
Vid överenskommelse om reparation:

  1. Packa produkten och väg paketet.
  2. Returnera produkten till Össur Nordic eller kontakta Össur

Nordic som hjälper till med en upphämtning mot en avgift.

 

SERVICE AV BIONIC-PRODUKTER

Kontakta Össur Nordics kundsupport, så vägleder de dig vidare. Ha serienumret tillgängligt för snabbare support.